Anda sepadan dengan orang yang sangat menarik pada Tinder

Adakah ini pernah berlaku kepada anda? Mereka panas, dengan profil yang ditulis dengan baik, dan olok-olok di antara anda cepat dan mudah. Anda mempunyai tarikh pertama yang luar biasa dan memulakan pacaran. Semuanya berjalan lancar dan anda mempunyai harapan yang tinggi. Anda teks, anda menghubungkan, anda melepak. Itulah ‘cinta muda’ yang merasakan semua lagu dan filem yang anda sukai.

Anda mula berpeluh. Jantung anda berdegup lebih laju. Anda menjalani semua perkara yang berlaku di antara anda pada masa lalu, cuba melihat bagaimana ini mungkin salah anda, sama ada terdapat petunjuk. Apa yang berlaku?

Roaching adalah nama yang kami berikan untuk development temu janji ini – kerana, seperti pepatah, apabila anda melihat satu lipas, ada banyak lagi yang tidak anda lihat. Dalam kes ini, anda mungkin hanya melihat orang ini, tetapi tingkah laku mereka yang menyakitkan itu menyembunyikan sejumlah orang lain yang percaya, perasan, tarikh, goda, hubungan dan mungkin juga hubungan dari anda. Dan seperti lipas, tingkah laku itu sangat biasa, dan tidak menyenangkan.

Secara khusus, mereka menyalahgunakan tip bahawa, jika anda berdua tidak memiliki Perbualan DTR (yang bermaksud ‘tentukan hubungan’) maka secara teknis hubungan dapat menjadi apa pun yang mereka inginkan – dan mereka tidak perlu mematuhi peraturan tertentu. Ini semacam versi temu janji watak kartun yang berlari di tebing dan menentang graviti selagi mereka tidak melihat ke bawah.

Tetapi yang sebenarnya adalah, jika sesuatu belum ditentukan dengan jelas, tanggungjawab selalu ada pada orang yang melihat lebih dari satu orang untuk menjelaskannya. Bukan hanya untuk alasan kesihatan seksual – walaupun itu terlalu penting – tetapi juga hanya dari kesopanan biasa. Sekiranya mereka merosakkan anda – iaitu pergi berkencan, berhubungan dengan orang atau meluangkan masa untuk melakukan perbualan genit dengan orang lain tanpa memberitahu anda – itu memotong jadual mereka dan inilah masanya mereka tidak dapat menghabiskan masa dengan anda. Sekiranya mereka membuat corak untuk tidak memberitahu anda tentang perkara-perkara itu secara konsisten, ia akan cepat terasa seperti kebetulan dan lebih kegelapan.

Oleh itu, sama ada mereka menyebutnya ‘kasual’ atau meminta sesuatu yang lebih konkrit ori, roaching adalah tingkah laku yang menipu. Sekiranya anda berkencan dengan banyak orang sekaligus dengan cara yang jujur, anda perlu menerapkan kemahiran komunikasi yang diperlukan untuk berjaya menangani kerja emosi lebih dari satu hubungan.

Dan yang sebenarnya adalah, hakikat bahawa banyak orang pada masa ini berpolimori tidak berfungsi sebagai penutup, kerana gaya hidup yang didasarkan pada komunikasi terbuka dan jujur ??tentang apa yang berlaku – dan tingkah laku ini bertentangan langsung dengan perkara itu

Walaupun poliamori adalah bentuk bukan monogami secara konsensual, ia berbeza dengan bentuk hubungan terbuka yang lain kerana anda tidak hanya tidur dengan lebih dari satu orang, anda berkencan dengan Dating In Your 30s dating app mereka, atau secara harfiah, menyukainya. ‘Itulah yang tidak difahami oleh orang lain, adalah bukan keupayaan untuk melakukan hubungan seks dengan lebih dari satu orang pada masa yang sama, tetapi untuk mencintai sejumlah orang pada masa yang sama,’ kata Ortmann. ‘Hubungan poli memerlukan persetujuan dan pemahaman mengenai aspek’ banyak cinta ‘. Apa-apa hubungan memerlukan komunikasi dan kejujuran, tetapi tiga kali lipat ini untuk hubungan poliamori. ‘

Dan hari ini, tidak menggunakan Tinder dan aplikasi kencan dalam talian yang serupa telah menjadi lebih tabu daripada menggunakannya

Itu tidak bermakna anda dii emosi tahap romantik Movie industry dengan setiap pasangan baru. Sebaliknya, fikirkan cinta, dalam hal ini, sebagai rasa hormat. Anda diminta untuk memperlakukan setiap pasangan baru dengan cinta, yang bermaksud ketelusan, penjagaan, dan komunikasi. Maksudnya, memberitahu seseorang bahawa anda baru mula melihat jika anda juga melihat orang lain. Orang yang terlibat dalam ‘roaching’ menghisap ini – sebab itulah mereka melihat orang lain tanpa memberitahu anda.

‘Bersedia untuk berkomunikasi. Komunikasi adalah apa yang menjaga hubungan poliamora bersama; itu yang mengawal rasa cemburu. Komunikasi adalah kunci. Anda seharusnya sudah menjadi komunikator yang baik. Anda harus menjadi seseorang yang selesa [bercakap] mengenai emosi dan juga keinginan mereka secara seksual, ‘kata Daniel Saynt, pengasas dan ketua konspirasi NSFW , sebuah kelab swasta dan agensi electronic yang berpusat di Brooklyn yang menghubungkan milenium yang berpikiran sama dengan jenama naib kategori dalam kesihatan seksual.

Setiap kali seseorang memasukkan ‘poly’ ke profil Tinder mereka atau mengakuinya ketika merujuk kepada tingkah laku kencan mereka tanpa melakukan penyelidikan mereka dengan tepat mengenai kerja emosi yang diperlukan oleh polyamory, ini akan merendahkan kerja keras yang dilakukan oleh orang yang berusaha untuk mendidik orang lain mengenai gaya hidup, menyakitkan yang lain, dan selanjutnya menstigma masyarakat yang sudah salah faham dan sering tidak dihormati. Orang-orang melakukan hubungan biasa dan kemudian bertindak seperti biasa hanya memburukkan lagi masalah ini.

‘Orang perlu masuk ke dalamnya dengan kesedaran bahawa selalunya, daripada menjadi’ lebih mudah ‘atau’ lebih bebas ‘atau apa sahaja yang mereka gambarkan, ia sebenarnya lebih banyak kali bekerja dan bekerja secara emosional daripada kencan monogami,’ kata Stef, seorang orang berpoligami yang tinggal di Brooklyn. ‘Banyak lelaki ori untuk mengubah semula tingkah laku penipu beg kotoran mereka sebagai’ terbangun ‘dan’ tercerahkan, ‘kata Vanessa.

Polyamory telah menjadi prominent dan lebih utama, tidak ada bahagian kecil dalam pekerjaan seperti pendidik dan penyokong yang mengeluarkan berita. Secara keseluruhan, peningkatan minat dan kesedaran mengenai format hubungan selain monogami, dan akses ke aplikasi temu janji yang membolehkan anda bertemu dengan orang yang berpikiran sama, adalah perkara yang baik.

Walaupun pentingnya mendidik diri sendiri mengenai poliamori tidak cukup ditekankan, Ortmann menunjukkan bahawa tidak semua orang yang terlibat dalam roaching adalah orang yang tidak bernasib baik atau jahat. ‘Sebahagian besar masa dalam hubungan, kami berusaha untuk tidak menyakiti seseorang. Sering kali, dan terutama dalam hubungan poli, anda perlu mengambil risiko untuk menjadi sangat jelas dalam komunikasi anda. Mendiamkannya dengan nama tidak menyakiti seseorang adalah yang paling menyakitkan. ‘

Sekiranya anda telah dicabul baru-baru ini, sayangnya anda jauh dari kesendirian. Anda juga tidak berkewajiban untuk membawa orang ini kembali, sama ada sebagai pasangan monogami atau sebagai pasangan kasual atau poliamor, dan walaupun tidak ada salahnya mengesyorkan mereka melakukan sedikit penyelidikan mengenai cara melihat beberapa orang secara beretika sekaligus, ini juga bukan tanggungjawab mereka, bukan tanggungjawab anda, untuk memastikan mereka tidak menyakiti orang lain.